utorak, 18.11.2008.

Ubili su mi kuću



Godina izdanja 1991., naklada 2000 primjeraka. Ja sam bila tek djevojčica pred osnovnom školom, koja je bila hvala Bogu dovoljno daleko od ratnih zbivanja kad sam na poklon dobila knjigu Ubili su mi kuću. Nisam mogla ni približno shvatiti značenje tog naslova. Gledala sam crteže ali si nisam baš mogla predočiti što to predstavlja.

Dok sam palila Kenguurovu virtualnu svijeću za Vukovar sjetila sam se te knjige. Danas, nažalost, znam što znače ti crteži. I suze mi teku gledajući njih i čitajući tekstove mojih vršnjaka, i onih nešto starijih.


Image Hosted by ImageShack.us



Pa evo nešto od onog što je sabrao Mladen Kušec u izdanju Ratne vjeverice:

Moje selo je meni najdraže ali se polako raspada. Izlazim iz kuće prema vratima od dvorišta teroristi se polako povlače prema selu. Ulazim u automobil još uvijek nosim u srcu ljubav prema mome selu. Na putu nas zaustavlja policija i govori bježite što prije. Voljela bih da se što prije vratim u selo da ne bude više mržnje da se svi volimo.
Marina, osmi razred, selo Prović



Image Hosted by ImageShack.us



Ujutro rano umjesto pjeva ptica probudila me je pucnjava. Ustala sam oko šest ujutro, morali smo napustiti selo, pri odlasku iz njega moje srce kao da je s jedne strane ranjeno.
Marina, sedmi razred, Dobra Voda



Image Hosted by ImageShack.us



Moj je otac na ratištu. Majka je u bolnici. Jučer mi je sestra rekla: Ma što da se dogodi, uvijek će uz tebe biti netko tko će se o tebi brinuti. Htio bih kući.
Ratko, deset godina, Vukovar


Kušecova završna riječ:
Završavam knjigu. Osmi je listopada godine 1991. Jučer je bombardiran glavni grad Hrvatske, Zagreb. Danas je na tajnom mjestu u Zagrebu održan Sabor na kojem je Hrvatska nakon osamsto godina proglašena neovisnom, suverenom, demokratskom državom. U slavlju pitam se koliko će još u mojoj domovini zločinci uništiti sela i prelijepih gradova pretvoriti u Dubravice, Lišane Ostrovičke, Lukšiće, Prović, Dobru Vodu… Rat još traje…


….i trajao je još dugo. Predugo.

Image Hosted by ImageShack.us



Kategorija?
Ciao!

- 08:30 - Komentari (19) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

design by Lanna